בית ספר למפלצות

את הסרטון על מה שבאמת קרה אתמול בבילעין, ניתן לראות אצל אייל ושוקי. חבורת מפגינים לא גדולה ולא חמושה עמדה מאחורי גדר ודיברה עם חיילים. החיילים פתחו עליהם באש. רימוני גז. המפגינים ביקשו מהחיילים להפסיק, הם באו רק לדבר. חייל ניגש לגדר ואמר "יש חוקים". מפגין צעיר מת.

צה"ל הפך לבי"ס למפלצות אדם. זו המשמעות ההמשכית המצמררת של חוק חינוך חינם. רק שאין מתנות חינם. מישהו כן משלם את המחיר. אנחנו.

צה"ל 2009 הוא גם זרוע ההשמדה של הדמוקרטיה, של הזכות להתכנס, להפגין. של הזכות להבעת דיעה. של הזכות לחיות.

לראות את החיילים האלה ולבכות. העיקר שיש לצבא קוד אתי (שכתב אב שכול במסגרת מסע הנקמה שלו במי שהרג את בנו). הכל מותר ועוד היד נטויה. ככה נראית מכת בכורות – עוקרים לבנים שלנו את הלב ושמים תרכובת רעילה במקומו. ואחר כך הם משתחררים לחברה האזרחית ומסתובבים בינינו, כאילו כלום. בנאדם נורמטיבי שלא רצח אף אחד. אה, הפלשתינאי ההוא? שם זה מותר, זה לא רצח.

אגב, זה לא מתחיל בצבא. זה מתחיל עוד קודם, בהפיכת הירי ל"ספורט" באמצעות המטווחים ה"ספורטיביים", ואת מה שמלמדים שם ל"ערכים". נתקלתי השבוע ברעננה בשלט, שמזמין ילדים מגיל 12 ל"מטווח יום העצמאות". "לא צריך הכשרה מוקדמת". נו, טוב, זאת ההכשרה המוקדמת. היישום הוא בבילעין ונעלין. האימונים הכלל צהליים הם בעזה ולבנון, מעת לעת. זה רק ספורט.

 

 

37 תגובות ל “בית ספר למפלצות”

  1. Aim to the Face and Shoot

    http://www.youtube.com/watch?v=GaigDpojUAs#t=52s

    On Friday 13, 2009 American Citizen Tristan Anderson was shot in the head by a Tear Gas Canister fired by Israeli Occuption Forces in the Village in Nil'in, Palestine. As evidenced by this video.

    http://www.youtube.com/watch?v=XjNJU286fqI

    American, Tristan Anderson, shot in the head by Israeli forces in Nilin

    http://www.youtube.com/watch?v=zSECq3kxT4I

    Israeli Military Shoot Gaza Farmer

  2. חנה,
    לא שזה משנה אבל כעובדה אסא כשר – אדם בזוי בעיניי – הוא אכן אב שכול, אבל בנו לא נהרג בפעולה כלשהי או בידי אדם כלשהו. הוא נהרג כשנפל לתהום במהלך טיול בנגב.
    יתרה מכך, הדבר ארע שלא במהלך שרות צבאי, אלא בחופשה מהשרות (חל"ת או משהו כזה), אבל אסא כשר לחץ על הצבא להפעיל נוהל חריגים ולראות בבנו חלל צה"ל.
    הצבא שוכנע לראות בארוע מקרה חריג והכיר בבנו של כשר חלל צה"ל, ומאז – אסא כשר, כך נראה בעיניי, הוא האיש של הצבא לטיהור שרצים.

  3. אנחנו הקורבן והרוצח גם יחד, כי אין ממש הבדל בינינו לבינם, וכשאנו מאבדים את הערכים האנושיים שלנו בהתנהגות כלפי אחרים, אנחנו מכלים את עצמנו.
    ותרשי לי, חנה, לחזור רגע לפרופסור ליבוביץ' מהפוסט הקודם שלך… שאמר מיד עם כיבוש השטחים ב-67, שאנחנו מוכרחים לצאת משם, כי זה ישחית אותנו. והוא צדק. והנה זה מפעפע כבר ארבעים ומשהו שנה לתוך החברה שלנו וצובע אותה בצבעי רמיסת חלשים, התעללות בחסרי ישע, אטימות לב וברוטאליות שלא היו חלק ממערכת הערכים ההיסטורית שלנו, עד שהמצאנו את היהודי החדש, החזק, הגאה,…

  4. בתגובה למה
    כדי למנוע מה
    ובעקבות מה

    היא לא הגיעה סתם משום מקום בשביל להרגיז

    היא הגיעה כדי לעצור את אלה שרוצים להתפוצץ לך באמצע ההפוך הקטן בתל אביב
    בעיצמו של שיח מגדרי מענג

    והלוואי שלא היה צריך להקים גדרות ולהלחם באלה שרוצים לפרק אותן

  5. יוסי – תודה על העדכון. כפי שציינת, זה אינו משנה את המוטיבציות של האיש ואת תפקידו במערכת.

    דפנה – חשבתי על האזהרה של פרופ' ליבוביץ' כבר בפוסט הקודם, ולא רק שם.

    אסף – אין מקום לדמגוגיות חסרות תוכן כאן בבלוג. אין קשר בין הגדר לרצח אזרחים ע"י חיילי צה"ל, כפי שמתבצע שם שלא בפעם הראשונה. למראה התמונות, אני שבה לעמדתי שעל חייל כזה ומפקדיו לעמוד לדין אזרחי כרוצחים לכל דבר ועניין.

  6. גדר ההפרדה ליד בילעין הוקמה כדי לאפשר ללב לבייב ולחפציבה לגזור עוד כמה קופונים על ידי בניית שכונות נוספות בבית"ר עילית ("מתיתיהו מזרח").
    העובדה שהצליחו למכור לציבור שתוואי הגדר נקבע משיקולי בטחון, בעוד שכל מומחי הבטחון (ואפילו אנשי משרד הבטחון) הודו ששיקולי בטחון לא היו מביאים לבניית הגדר שם, מעידה בעיקר על היכולת של הציבור הישראלי לקנות כל לוקש שימכרו לו.
    בג"ץ הורה למדינה להזיז את תוואי הגדר באזור בילעין לפני למעלה משנה. בינתיים המדינה משתינה בקשת על החוק ועל בג"ץ, ומפגינים לא-חמושים נהרגים.

  7. אני תמיד מחפשת דרכים לשיפור – בדרך כלל מתלוננים אצלנו על מערכת החינוך שמשחיתה את ערכי הילדים שלנו, נוסיף לזה את הצבא, אחר כך הבה נחשוב מה קורה בחיים, בעבודה, בפוליטיקה, ועוד. בואו נחשבו בצורה מקוממת יותר ואולי מופרכת מעט כך: הצבא הוא תוצר של מערכת ולא כל כך סיבה יחידה להשחתת המידות והרעלת החיילים. מה דעתכם?

  8. תרצה – יש את עניין הביצה והתרנגולת. כל עוד אנחנו צבא שיש לו מדינה, והצבא הוא חלק ממערכת החינוך – הרי שהסדר אינו ליניארי. את דעתי על "משלוח מנות לחיילים" כבר אמרתי מזמן (הנה פוסט שלי מלפני 7-8 שנים: http://www.e-mago.co.il/e-magazine/militar.html), כנ'ל לגבי כניסת הצבא לבתיה"ס התיכוניים, קורסי הכנה לצה"ל, ימי הולדת בפיינטבול, המטווחים העירוניים, מוזאוני צה"ל למיניהם, מצעדים וכיו"ב.

  9. ובד"כ לצילומי וידיאו מהסוג הזה יש יכולת מרשימה שלא לראות אבנים והתגרויות(ככה גם היה במקרה אחר של "תיעוד" לינץ' של מתנחלים בפלסטינים שאח"כ התברר שהפלסטינים התחילו בהתגרויות וזריקת אבנים והפעילו את המצלמה רק כשהמתנחלים החזירו) אבל במקרים קודמים ההפגנות הבלתי אלימות האלו נגמרו באבנים והשתוללות טוטאלית ואני אומר את זה מנסיון אישי של אחד שהיה שם כדי לחזק את החיילים וספג מטר אבנים.

    שמתי לב שהיתה התראה לפני הירי,זה לא היה ירי סתמי(אמנם בניגוד להוראות על כינון ישיר ועדיין) גם אני כמפקד שעומד בדילמה הזו של התקרבות לגדר לאחר התראה הייתי יורה,ע"פ נהלי פתיחה באש.

    יש גם אפשרות שמדובר בחייל חדש שלא יודע שאלפה יכולה להרוג,גם זה קורה.

    בקיצור,כדאי לחשוב פעמיים לפני שמתחילים לומר דברים כמו "בית ספר למפלצות" במיוחד כשהמפלצות האלו שומרות על חייך.

  10. הוא יעד בפני עצמו. הוא איננו פתרון טוב למה שמספרים לידלים על גבורה וניצחון במלחמה ומכינים אותם להיות גסי רוח ומאמנים אותם במטווחים וכן הלאה.
    אישית, יש לי הרבה כעס על החינוך שילדים מקבלים בבית מההורים – התעלמות מדיון עם ילד על מהות החיים, האושר, במיוחד באזורים של משפחות אמידות. ילדים (שהם אחר כך חיילים) הם תוצר של המדיה, המשפחה, ואחר כך מערכת החינוך והצבא. לפי הסדר הזה ולא במובן כרונולוגי או ליניארי אלא לפי סדר החשיבות.

  11. ובזריקות האבנים.בצרחות של :"איטבכ אל אר'ב " (מהמקור)

    http://www.youtube.com/watch?v=aAuKMoEQkCI

    נערות "יהודיות" צועקות איטבח אל ערב,מרביצות,מקללות,(מקללות אף את השוטרים בכחול )זורקות על הנערות
    הערביות אבנים,לא נותנות להן לעבור,וכל זאת כאשר כוחות המשטרה והצבא
    עומדים מהצד.

    ולאסף.מה באמת קורה בבילעין.

    http://www.haokets.org/article.asp?ArticleID=1525

    מטריקס בבילעין – הון, התנחלות והתנגדות אזרחית סביב גדרות ההפרדה, או סיפור על קפיטליזם קולוניאלי בישראל, 2005

    http://www.haokets.org/article.asp?ArticleID=1583

    גם גוזלים גם עושקים.

    http://www.yesod.net/yesod/archives/2006/07/_a_7.html

    בילעין כמשל – איך זה עובד באמת

  12. אהרון תמוז להגיב 19/4/09 13:20 ב 13:20

    מה זה טוב למות בעד ארצנו ?
    למה ממציאים בעיית השתמטות שלא היתה ולא נבראה ומנסים לפגוע בצרכני בריאות הנפש
    למה יש תהודה למשפ "הכו בערביי ישראל והיצלתם את המולדת" ?

    הפשיזם אינו נחלתו הבלעדית של ה"מחנה הלאומי"

    גרוע מכך אנו סובלים גם מפשיזם וגם מקפיטליזם

  13. שכן אין להם מקום בסיטואציה. מאחר ועמדה גדר בין החיילים למפגינים, הרי שה"אל תתקרבו" משמעותו "אני החייל משתמש בכוח לא כי יש סיבה – אלא כי יש לי כוח". זה לא מוסרי, ואני לא משוכנעת אם זה בכלל חוקי. האזהרה הזו היא חלק ממה שהפך בסופו של דבר את החיילים לרוצחים. וזה מה שהם – גם אם במבט רחב יותר הם גם קורבנות.צריך לטפל בהיבטים הרחבים לחוד, ובאשמה הפלילית לחוד.
    החשדנות האוטומטית לגבי כל מפגין ערבי ("בטח הוא עשה משהו והגיע לו") או מפגין שמאל, היא חלק מאותה תרבות. אני מזמינה אותך לפתח חוש ביקורת על ה"אוטומט" שמעלה אצלך את התהיות הללו.

  14. הסדר אינו ליניארי. הלוואי והיה – כי אז ניתן היה להצמיד פתרונות פשוטים למצבים פשוטים.

  15. אחת מהצפון להגיב 19/4/09 15:07 ב 15:07

    ילד נולד במשפחה וגדל בה. מה הוא שומע מההורים? האם קריאות הידד להרג "אויבים"? האם קריאות צער? משוחחים איתו לאורך השנים על המצב? איך מציגים לו את הסכסוך, אם בכלל?

    הילד שלי הופתע לגלות שבתיכון, רוב בני גילו הם ימניים ושונאי ערבים. הוא לומד בבי"ס של קיבוצים. יום הזכרון לשואה ולחיילי צה"ל הם הימים החשובים. נסיעה לפולין היא קודש. מנהל בית הספר הוא סא"ל בפנסיה. אם לא יהיה איזון מבית- איך יגיע לצבא רגיש לחיי אדם?

    וצרה נוספת היא שדווקא הורים רגישים מעדיפים לעזור לבנם להתחמק מהשירות. אז מי נשאר?

  16. את בעצם אומרת את מה שאני אומרת – שזה לא מתחיל רק מהבית ושמדובר בכלים שלובים.
    שכחתי אכן להוסיף לרשימה את אנשי הצבא שמונחתים לתפקידי ניהול במערכת החינוך. לא הכל מהבית. אילו הכל היה מהבית, לא היתה הקצנה כזו ימינה אצל חיילים (שחלקם חוזרים למרכז ושמאלה ממנו אחרי הצבא).
    לגבי השיחות בבית – אחד מכליה של השמרנות הוא ההסתרה, הצנזורה, העברת חומרים מסוננים – מה שאינו מאפשר דיון אמיתי בבתים. זה לא רק ימין שמאל והומאניזם Vs פאשיזם.

  17. אחת מהצפון להגיב 19/4/09 16:34 ב 16:34

    הכל מהבית,חנה. אנחנו אלה שחייבים לפתח בהם את המבט הבוחן והספקן. אם עשינו זאת, הם יטילו ספק גם במילים הנחרצות ביותר של פוליטיקאי, מורה, מנהל ומפקד.
    אני חייבת לציין בצער שרוב ההורים שאני מכירה אינם משוחחים עם ילדיהם כלל וכלל. חלקם רוצים לעטוף אותם בצמר-גפן בתקופת ילדותם, חלקם לא מתעניינים בכך בעצמם.

  18. וגם עם רבים מדבריה של תרצה. מערכת החינוך או לפחות חלקים רבים ממנה- לא מחנכת ואפילו לא מלמדת- רק ממשמעת וממשטרת ומלמדת איך להשיג ציונים טובים בבגרות.

    ואיכשהו שיח הקורבנות כאן חזק יותר מכל שיח אחר, בטח שהס מלהזכיר ערכים כמו מוסר…

  19. אהרון תמוז להגיב 19/4/09 17:17 ב 17:17

    לפני כ 20 שנה ויותר גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב על מאן דה הו 6 חודשי מאסר בפועל בגין אינוס אכזרי. בראש ההרכב עמדה שופטת שקודם לכן היתה פרקליטת מחוז תל אביב. האכזריות באינוס היתה בקשירתה של הקורבן למיטה.

    האנס היה "אשכנזי מבית טוב" והארץ לא געשה לא רעשה ובניגוד לרב פרדס שסולק מבית הכנסת האנס בו מדובר לא הוקע על ידי הגילדה אליה השתייך.

    דווקא בפני הלוחמות לזכויות הנשים יש להוריד את הכובע על ההצלחה במאבקן.

    רק בילעין או רק ליכודניקים גזעניים ופשיסטים בכלל לא

    את שם האנס אני יודע ובחרתי לא להזכיר

  20. עוד אחת מהצפון להגיב 19/4/09 18:37 ב 18:37

    לגבי אסא כשר.
    זה כל כך מתאים לאסא כשר ולרעיו שם מהחוג לפילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב.
    כאשר לוחצים מקבלים ומשיגים.
    זה מה שנקרא אתיקה ומוסר במדינת ישראל.
    ועם מוסר כזה עדיף שאסא כשר לא יקבע את מדיניות האתיקה של הצבא. כי אין שני סוגי מוסר: אחד מוסר של לחצים וקשרים אישיים ואחד מוסר לאחרים: לפשוטי העם.

  21. אחת מהצפון: אין בינינו (תרצה, את, אני) אי הסכמה באשר לחשיבות הבית. רק שהוא אינו המשפיע היחידי, ילדים אינם גדלים בבועה משפחתית.
    אם יורשה לי להשתמש בטכניקת שיקוף לדבריכן כדי להסביר את הסיבה מדוע אני ממשיכה בדיון ההסכמות הזה, הרי שלמיטב הבנתי מהטקסט – אתן (מי יותר ומי פחות) מצביעות על מעורבות אינטנסיבית של הצבא והצבאיות (חינוך למיליטריזם?) במסגרת מערכת החינוך הממלכתית מחד, ואינכן מייחסות לכך משמעות תוצאתית מאידך. בכל מקרה, אין ספק שהבית דומיננטי בהתפתחות האינדבידואל. מאידך – אנחנו 3 אחים, שניים שמאלנים-הומאניסטים ואחד ליברמן. אותו בית (מפאיניקי).

    טלי – אולי חוסר אונים, יותר מקורבנות…

    אהרון – מפלצתיות פנים רבות לה. וזכור את הגדרת השוביניזם: לאומנות קיצונית ושנאת האחר על בסיס דת, גזע ומין. אסוציאטיבית, אני נזכרת כי התפרסמה לפני כשנתיים עבודת תיזה של מישהי מהאוניברסיטה העברית, שדנה בכך שהצבא הישראלי אינו משתמש באונס כנשק מלחמה רק מתוך התנשאות גזענית. זה עורר אז הרבה רעש בעיתונות.

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה) להגיב 19/4/09 20:55 ב 20:55

    ההשפעה של הצבא בעיצוב האישיות היא פטלית!
    שבוע אחד בלחץ של טירונות יכול להרוס שמונה עשרה שנים של חינוך נכון.
    הצבא הוא אחת המחלות של החברה הישראלית. החברה. כי זה כל כך דומיננטי.

  23. חשבתי שאם העם הערבי הפלשתיני ואני מתכוון עם לא מה שקרוי מנהיגים היה מפסיק להיות בשר תותחים לכל קשקשן מזדמן, חיזבאללה, ועדת המעקב, סאדם חוסיין, מארגני הפסיטבל האנטישמי בשוויץ, גמאל עבדלנאצר, יאסר ערפת, גדעון לוי, הקומוניזם, עיתון הגארדיאן, מפלגת הבאת, חלק מהכותבים כאן, אחמניג'אד, הקרויים אנרכיסטים,חנין, חברי הכנסת הערבייםועוד ועוד אם זה היה קורה נניח למשך שנה והעם, לא אלו הקרויים מנהיגים,היה בא לישראל בהצעה סבירה היה ניתן אולי במקרה לעשות משהו טוב.
    חוץ מזה אין שום דבר רע במטווח, זה אולימפי וזה נהוג גם בארצות סקנדינוויה ושוויץ בין היתר. ומנסיון אישי ומשפחתי ומגע יומי של 20 שנה בצה"ל מי שהיה לו חינוך ששווה דבר מה, כלומר ארבע שנים של איש צעיר בגיל הכי יפה לא נשבר משבוע טירונות, פשוט כולם נהיו רכיכות. וכן, צריך להוציא חוק ששום איש צבא לא ינהל בית ספר לא את גמנסיה הרצליה ולא את הראלי בחיפה ולגברת אחת שכותבת כאן אומר:ניתן לקבל חינוך טוב גם לא בריאלי בחיפה תאמיני לי יש לי נסיון. חוץ מזה כואב הלב על משפחת ההרוג, הוא כבר לא ידע כלום. מעניין מה הם חושבים על מארגני ההפגנה ובכלל.

  24. במקרה אני יודע מי הוא אותו מוסיקאי שהסתבך במקרה שאתה מתאר. אתה קורה לזה "אונס אכזרי", אבל אתה יודע טוב מאוד שמדובר במקרה מאוד מאוד גבולי.

  25. חוץ מאשר בעיני החברים של האנס, או אלו שענישתו מקלקלת להם את החגיגה הנפשעת שהם מתכננים בעצמם.
    דברי אהרון גם בהקשר העדתי, אינם מופרכים. כתבתי בעניין זה את עמדתי בעבר – http://www.news1.co.il/Archive/003-D-5425-00.html?tag=07-06-30 .
    מעניין למה אתה מוצא לנכון להגן על האנס הנ'ל.

  26. בהמשך לדברי יובל לעיל
    הפירוט מובא ברשימה המעולה של גדי אלגזי מטריקס בבילעין שקושרה לעיל
    אבל אני מדגיש שמאוד מאוד מאוד כדאי לקרוא אותה לפני שמדברים על הגדר בבילעיןhttp://www.hagada.org.il/hagada/html/modules.php?file=article&name=News&sid=4143

    וצריך לזכור גם שבמקרה הזה אפילו בגצ קבע שהגדר אינה חוקית, ושיש גם החלטה בהליך בזיון בו בגצ הורה למדינה לפעול לפי פסק הדין – מה שלא עשתה עד כה. פסקי הדין מקושרים בתגובות בפוסט שלי.

    http://www.notes.co.il/gross/55316.asp?p=0

  27. כל כך הרבה מילים מילים מילים שלרגע עוד אפשר לחשוב שהמלל שנשפף בפוסים האלה נמדדים בעומס המלל .
    חנה נסי כן , נסי ולו פעם לחשוב ,לראות ,לשמוע גם קולות אחרים ולהסיק שלא "מפלצות" הן הכינוי הנכון וכל המשתמע מזה .
    חנה ,לא כך נראה המחנה האחר אותו את פוסלת ,מגנה ומשמיצה .
    באחריות .

  28. אהרון תמוז להגיב 20/4/09 14:00 ב 14:00

    אני גיליתי רגישות ולא אמרתי את השם כי סברתי ש 20 שנה הם זמן ארוך מידי בעיני החברה להזכיר קלונו של אדם בשמו. דעתי האישית שהמעשה נחרת לדיראון עולם.

    http://www.courts.co.il/SR/mechozi/M-P-2-451-L.htm

    מתוך פסק הדין

    הנאשם נאלץ בשלב מסויים לכבול את ידיה בחבלים אשר הוגשו לנו כמוצג, והנני מאמינה לגירסתה של המתלוננת כי היה זה כדי להתגבר על התנגדותה, לאחר-מכן ניצל הנאשם את חולשתה הפיזית והנפשית אשר מנעה ממנה את היכולת – כאמור – הפיזית והנפשית, לנסות ולהתנגד לבעילה נגד רצונה, וכך בעל אותה שוב הנאשם, כאשר טענתו בפנינו היא כי אי-התנגדותה של המתלוננת מצביעה על הסכמתה לקיום יחסי מין איתו, ולא היא.

  29. אלא המחנה שלי, שהכיבוש משחית והופך למפלצות.

    אהרון – כפי שציינתי, מי שקורא לאנס מי ש"הסתבך", כנראה שיש לו סיבות משלו לעשות זאת. דעתי פורטה לקישור שנתתי שם.

  30. הייתי יכול להסביר למה זה מקרה כל כך גבולי ומוזר (שזו הסיבה לעונש הקל יחסית, ולא סיבות אחרות) אבל לא נראה לי שמשהו כאן מעוניין להקשיב. כאן נחרצים פסקי וגזרי הדין בלי שום צורך לעסוק בפרטים לא רלוונטיים כמו מה באמת קרה או בכלל באיזה מקרה מדובר.

    בכל אופן, מה שמפתיע אותי כאן זו גסות הרוח של אדם שאפילו לא יודע במה מדובר אבל מיד מוריד את הדיון לרמה האישית ומוכן להאשים אותי בכך שאני בעצמי אנס בפוטנציה.

    הייתי מציע לכל אחד לשקול את מילותיו לפני שהוא יוצא בהאשמות כאלה, או לפחות להבין במה מדובר ולהכיר את הפרטים המלאים של המקרה, וגם אז לחשוב טוב ואחר כך לחשוב עוד פעם עוד יותר טוב לפני שמאשימים אדם שמזדהה בפרטיו המלאים בנטיות לעבריינות מינית. זה נראה כבר כמו יותר מסתם גסות רוח.

  31. אהרון תמוז להגיב 20/4/09 19:44 ב 19:44

    ב 1979 נידון "האנס האדיב" ל 30 שנות מאסר ולצערי בערעור הופחת העונש ל 18 שנה

    בתחילת שנות ה 90 לאחר קבלת הערעור על הזיכוי נידונו 2 מהנאשמים ל 12 חודשי מאסר ו 2 אחרים ל 15 חודשי מאסר

    ליאור אתה הכנסת את עצמך לביצה כאשר אמרת שאני דמגוג ויודע שהמקרה הוא גבולי

    לכפות בחורה בחבלים בכח ולבעול אותה זה מקרה גבולי ?

    היתה גם אשה טינופת בספור אלונה דניאל שמה ששרה את על גגות תל אביב שגם עמדה מאחורי האנס

    התיעוב כלפי מעשי אונס ועבירות מין אינו נחלתה הבלעדית של חנה או פמיניסטית אחרת . התיעוב הוא נחלתו של כל מי שאינו פסיכופת

  32. והמתקפה האלימה הזו אינה במקומה, עד כדי ששקלתי אם למחוק אותה למרות שאינני נוטה למחוק כותבים מזוהים.
    עמדתי לגבי המוטיבציות החברתיות האפשריות של מי שמוזילים ומפחיתים מערכו של אונס ומפחיתים מאשמתו של האנס – ידועה מזה שנים לקוראיי, גורפת ועקרונית, ונמצאת במיינסטרים האנושי. אין לי ספק שלגברים, ככלל (עם יוצאים מהכלל, כמובן!) יש סיבה חברתית טובה לנסות לשמר את הכללים הבסיסיים בחברה שיש בה דיכוןי מגדרי פטריארכאלי, שאחד מכליו הוא אונס, ושהם בה ההגמון – בעל הזכויות והכוח. למשל, ראינו את זה קורה גם במצג המחליא של החברים של איציק מרדכי וגם בזה של החברים של קצב.
    ניתוח סוציולוגי פשוט, מנקודת מבט עניינית.
    אם יש משהו טוב בכך שגברים לוקחים את השיקוף הזה של המניע החברתי באופן אישי, הרי שמשום שאולי זה יביא לגינוי, הוקעה והרחקה על ידם של מי שמחפיצים, מטרידים ואונסים נשים. ברגע שביטאת את הדברים – אתה לא חסין מביקורת על כך שדבריך הם לתפיסתי לגיטימציה לאונס. כי מה כבר קרה? טעות קטנה של גבר ששיחק לפי הכללים? ממש "הסתבכות". הבעיה אינה במעשה, אלא בכך שהוא "הסתבך" ונתפס, אה?
    בתעכלס – הוא הורשע. מי שהורשע באונס הוא אנס. כלומר – תוצאתית ועל פי הטקסט שלך – אתה מגן על אנס. לוגיקה פשוטה. בקצה אותה שרשרת לוגית, נמצא ההרוג מעיבלין. כי שוביניזם הוא לאומנות, שנאת האחר על בסיס דת, גזע או מין, החפצת האחר.
    אתה לא מזדהה ושייך לשם? אז אל תפחית ממשמעות מעשיו של אנס, ואף תוקיע ותגנה אותו.
    אני מסכימה עם אהרון במקרה זה.

  33. כבר גרמתם למותו של שוטר והוצאתם עין לחייל בבילעין.

    אתם והאחים שלכם מהחמאס יכולים ללכת לכל הרוחות.

  34. מסתכל מהצד להגיב 23/5/09 17:38 ב 17:38

    נדמה לי שתגובותייך בפוסט קצת קיצוניות וחד צדדיות. אינני רואה סיבה למחוק תגובות שהן ענייניות בעיקרן.

    אגב גם עמוס ברנס הורשע בת'כלס.

    לא למותר לציין, כי גם אני כשלעצמי סולד בצורה קשה ממעשי אונס.

כתיבת תגובה